neděle 18. února 2018

Ochladilo se

Co dělat v Jeruzalémě, když fouká a poprchává? Vydala jsem se do Muzea Izraele a bylo to super. Strávila jsem tam 4 hodiny, ani nevím jak. 


Toto byla komentovaná prohlídka výstavy o architektonických detailech Jeruzaléma. Naší průvodkyni bylo možná 70, sympatická paní. Občas u nějakého architekta říkala, že si teď nemůže vzpomenout na jeho jméno. Nejdřív mě to udivilo - vždyť je profesionální průvodkyně. Ale vlastně je lepší, když paní ví hodně souvislostí a je srdečná, než kdyby na nás chrlila datumy a jména. 


Kousek výstavy čínského umělce Ai Weiwei. Hodně mě to zaujalo. Jakoby nesmyslné instalace, ale vždy s nějakým etickým nebo politickým přesahem. Podlaha vypadá jako dlaždice, ale je to koberec, který nechal udělat přesně podle podlahy v nacistickém domě umění v Mnichově. Co tím chtěl říct, jsem už zapomněla, ale moje chodidla si ještě teď pamatují tu měkkost :-)


Tenhle muzejní kousek je z České republiky. :-)


Venku mají výborný model Starého města někdy z roku 66. 


Na závěr otázka nejen pro čtenáře z Chrudimska: který český architekt je autorem této rozhledny v Jeruzalémě? :-)

1 komentář:

Barcelona - den 8.

Všechno dobře dopadlo, už jsme zase zpátky doma. Velmi nevyspaná, navíc ten teplotní šok a v Čechách to žije úplně jinými tématy... Ale to n...